Mail on Sunday apologises to Gordon Brown

The Mail on Sunday apologised last week for its front page story on how Gordon Brown stole the seat of a 7-month pregnant passenger – a headline that bore no relation to the content of the article. You would need to have fairly sharp eyes to spot the apology which appeared in print and online under the heading ‘Gordon Brown’:

Last week we published a story headlined ‘The seven months pregnant woman told to give up her British Airways seat…just so Gordon Brown could fly Club Class’ and an editorial.

The flight was overbooked but we accept that neither Gordon Brown nor his staff received any special treatment from British Airways, nor behaved in any way improperly.

We apologise to Gordon Brown and Kirsty McNeill.

It is hard to know why the Mail on Sunday bothered with the story, given that it was proven so demonstrably false by the article that followed the headline. That the editor tagged it an ‘Exclusive’ and put it on the front page as a distraction away from the march against the current PM is laughable. Not to mention that it was also thought worthy on an editorial as well. Just a little reminder of that front page:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *